Forretnings-betingelser

Nedenfor finder du mine generelle salgs- og forretningsbetingelser samt aftalevilkår for Serviceaftaler.

Der tages forbehold for behov for særligt aftalte vilkår ud over de generelle forretningsbetingelser.

Det kan du forvente af mig

Jeg behandler altid oplysninger om dig og din virksomhed fortroligt.

Personoplysninger om dig og dine eventuelle ansatte behandles kun i den udstrækning det er nødvendigt og lovligt.

Du kan læse mere i GDPR-hotlines persondatapolitik. 

Hvad forventer jeg af dig

De tilbud du og din virksomhed får, og de aftaler vi indgår, skal du behandle fortroligt.

Hvis du er tilfreds med den måde, jeg løser opgaven på, så må du gerne sige det videre til andre.

Er du ikke tilfreds, så forventer jeg, at du siger det til mig, så jeg kan udvikle virksomheden.

Samarbejdsgrundlag

Gensidig respekt, tillid og åbenhed er det bedste grundlag for et godt samarbejde.

Hvis den opgaven, du gerne vil have løst, er risikobetonet, så skal det frem i lyset.

Det vil give os begge en bedre mulighed for at komme sikkert i mål med opgaven.

Leverancen

Jeg tilbyder konsulentbistand, rådgivning, løsning af freelance-opgaver samt in-sourcing af midlertidig kapacitet inden for GDPR, generel databeskyttelse og organisatorisk informationssikkerhed.

Databeskyttelsesrådgiver-funktion

Hvis din organisation har egen, formelt udpeget databeskyttelsesrådgiver, som leverer juridisk specialistrådgivning, så kan jeg desværre ikke tilbyde en sådan rådgivning “ved siden af” din egen databeskyttelsesrådgiver.

Det skyldes, at forholdet mellem en dataansvarlig og en databeskyttelsesrådgiver for kunder, som frivilligt har valgt at antage eller som er forpligtet til at have en databeskyttelsesrådgiver, er reguleret i lovgivningen.

Opmærksomheden henledes på, at man som dataansvarlig ikke altid er forpligtet til at have en databeskyttelsesrådgiver, men at man – hvis man vælger at antage en sådan – er forpligtet til at efterleve kravene i databeskyttelsesforordningens artikel 37-39 samt Datatilsynets vejledninger herom.

Jeg kan, under en særligt forhandlet tjenesteydelsesaftale herom, tilbyde at fungere som databeskyttelsesrådgiver for kunder som frivilligt ønsker at antage en sådan.

Tilbudsgivning

Jeg udarbejder snarest muligt efter din henvendelse og dialog med dig, et skriftlig tilbud med 14 dages tilbudsfrist.

Tilbudsgivning er som udgangspunkt uden omkostninger for dig som kunde, medmindre der er tale om meget omfattende opgaver.

I sådanne tilfælde vil jeg gøre dig opmærksom på de involverede omkostninger og risici, og søge dialog og forhandling med dig om tilbudsgivningen.

Fakturering og betalingsfrister

Fakturering til offentlige kunder sker elektronisk via EAN-nummer. Fakturering til øvrige kunder sker via fremsendelse af elektronisk faktura til aftalt mailadresse.

Betalingsfristen er som udgangspunkt 8 dage, dog således, at der kan gælde og accepteres andre betalingsfrister for f.eks. offentlige kunder.

Ved opgaver over én måneds samlet varighed faktureres den leverede ydelse ved månedsafslutningen.

Øvrige betalingsbetingelser fremgår af fakturaen. 

Særligt omkring klippekort og in-sourcing

Ved køb af klippekort med konsulenttimer eller in-sourcing af midlertidig kapacitet udarbejdes der altid et særskilt aftalegrundlag.

Der er mulighed for at opnå trapperabatter, udvidet løbetid og særligt gunstige leverancevilkår afhængig af valg af antal timer.

Leverance-tidsrum

Jeg leverer som udgangspunkt de aftalte ydelser i tidsrummet 09.00-15.00 ma.-fr. med mindre andet er aftalt.

Ønsker du opgaver løst uden for dette tidsrum, pålægges der 50% af den tilbudte pris.

Der kan som udgangspunkt leveres op til 18 projekttimer hos dig pr. uge, dog maks. seks tilstedeværelsestimer pr. dag.

Der tages forbehold for andre kundeopgaver og anden planlægning.

Der faktureres for medgået tid hos dig samt for aftalte leverancer, som efter aftale udføres andre steder end fysisk hos dig (f.eks. som hybrid eller remote opgaveløsning)

Online-opgaveløsning via telefon, videomøder mv. faktureres pr. påbegyndt kvarter efter logbog.

Kørsel, overnatning mv.

Kørsel faktureres særskilt efter statens høje takst, korteste rute pr. fremmødedag, mellem min kontoradresse og den af dig fastsatte arbejdsadresse.

Ved behov for overnatninger i forbindelse med løsning af kundeopgaver, faktureres der for billigst mulige og rimelige overnatningsmulighed.

Behov for overnatning vil fremgå af tilbuddet, og vil være relevant i de situationer, hvor den medgåede tid til transport mellem min kontoradresse og den af dig fastsatte arbejdsadresse overstiger tre timer.

Der faktureres ikke for medgået tid til transport mellem min kontoradresse og den af dig fastsatte arbejdsadresse, med mindre der indgår transport mellem flere arbejdssteder i din ordre.

Aflysninger

Aflyser du aftalte leverancer mindre end 24 timer før starttidspunktet for afviklingen af de aftalte timer, fakturerer jeg den fulde, aftalte pris.

Aflyser du aftalte leverancer mindre end 72 timer før starttidspunktet for afviklingen af de aftalte timer, fakturerer jeg 75% af den aftalte pris.

Aflyser du aftalte leverancer mindre end 8 arbejdsdage før starttidspunktet for afviklingen af de aftalte timer, fakturerer jeg 50% af den aftalte pris.

Din egne omkostninger i forbindelse med den aflyste aktivitet, er mig uvedkommende, med mindre du kan godtgøre, at aflysningen skyldes forsømmelighed fra min side.

Ved aflysninger fra min side på grund af uforudsigelige afbud (f.eks. sygdom), tilbydes der snarest muligt ombooking af aktiviteten.

Annullering af ordre

Ønsker du at annullere en indgået aftale skal der foreligge saglig, skriftlig begrundelse senest 14 dage før det aftalte starttidspunkt for afviklingen af den aftalte aktivitet.

Medgået tid til dokumenteret og aftalt forberedelse faktureres til den fulde, aftalte pris.

Rådgiveransvarsforsikring

GDPR-hotline har tegnet professionel rådgiveransvars- og erhvervsforsikring med en dækningssum på 5 mio. kr.

Disclaimer

Jeg leverer professionel rådgivning og konsulentydelser inden for GDPR, generel databeskyttelse samt organisatorisk informationssikkerhed.

Opgaveløsningen er fagligt og praktisk solidt funderet, og er tilpasset dine forretningsbehov med henblik på din selvstændige beslutningstagning, og kan ikke sidestilles med juridisk advokatbistand.

Hvis jeg vurderer, at en ydelse forudsætter specifikke juridiske, IT-tekniske eller tilsvarende nødvendige specialistkompetencer, vil jeg altid gøre dig opmærksom herpå før igangsætning af opgaveløsningen.

Aftalevilkår for Serviceaftaler

Ved tegning af en serviceaftale accepterer du aftalevilkårene for GDPR-hotlines serviceaftaler OG de generelle forretningsbetingelser samt GDPR-hotlines persondatapolitik.

Tegningsperiode og fakturering
Som udgangspunkt kan du frit vælge at tegne en serviceaftale for én måned ad gangen.

Du kan opnå rabat ved at tegne aftalen for 3, 6 eller 12 måneder ad gangen.

Serviceaftalen betales altid forud i forhold til den valgte periode, og resterende dage i en løbende aftale refunderes ikke ved opsigelse.

Serviceaftalen følger som udgangspunkt kalendermåneden. Tegner du f.eks. en serviceaftale den 12. i en måned, faktureres der forholdsmæssigt for de resterende dage i indeværende og næste måned.

Identifikation og prioritering
Sammen med aftaledokumentet modtager du en kode, som altid skal oplyses ved opkald til GDPR-hotline. Koden en personlig og fortrolig, og må kun deles med andre eller internt i din virksomhed efter skriftlig aftale med mig.

Hvis du mister din kode, skal du kontakte mig skriftligt for at få udleveret en ny kode. I sådanne tilfælde har jeg ret til at bede dig om at dokumentere din identitet og dit tilhørsforhold til den virksomhed, som har oprettet serviceaftalen for at forhindre misbrug af aftalen.

Ved køb af en GDPR-hotline Serviceaftale, er der mulighed for at opnå forskellige prioritetstrin, svartider og rabatmuligheder afhængig af valg af aftaleniveau.

Kunder som har valgt et højere aftaleniveau, har som udgangspunkt forrang ved henvendelser til GDPR-hotline.

Du har adgang til telefonisk og online rådgivning på hverdage mellem kl. 9.00 og kl. 15.00. Hvis dit opkald går på telefonsvarer, vil du blive ringet op senest samme dag, hvis du er på aftaleniveau 2 og 3, og senest dagen efter, hvis du er på aftaleniveau 1. Skriftlig rådgivning leveres kun til kunder på aftaleniveau 3.

Anmodninger om rådgivning sendt pr. mail besvares efter samme retningslinjer.

Henvendelser, og besvarelse og behandling af henvendelser uden for det anførte tidsrum, faktureres til almindeligt gældende timepris på 1.300 kr. + moms pr. påbegyndt kvarter og med maksimalt otte dages betalingsfrist med mindre serviceaftalen indeholder særlige rabatter, eller du har tilkøbt særlige ydelser, f.eks. bistand til håndtering af brud på persondatasikkerheden indenfor den lovfæstede frist på 72 timer.

Hvis din anmodning om rådgivning under en gældende serviceaftale vil påføre dig ekstra omkostninger, jf. nedenfor, vil jeg altid orientere dig herom, før henvendelsen eventuelt behandles, så du har mulighed for at udsætte eller annullere din henvendelse. 

Behandling af personoplysninger
GDPR-hotline kan ikke påtage sig at behandle personoplysninger på dine vegne i forbindelse med serviceaftalerne. Den rådgivning og bistand du vil modtage, vedrører udelukkende den fremgangsmåde, de metoder og konkrete procedurer, jeg kan anbefale dig at anvende i forhold til håndtering af de konkrete sager og spørgsmål.

Du bevarer dermed det fulde dataansvar for din behandling af de personoplysninger, der indgår i din sag og din henvendelse.

Der henvises desuden til disclaimeren under de generelle forretningsbetingelser.

Opgradering
Hvis du ønsker at opgradere din serviceaftale i løbet af en igangværende måned eller periode, faktureres merprisen for det resterende antal dage i perioden, og herefter faktureres der fremadrettet for den opgraderede serviceaftale. Ændringen træder i kraft så snart betalingen er registreret.

Nedgradering
Hvis du ønsker at gå ned på et lavere aftaletrin, faktureres der for det lavere servicetrin fra førstkommende måned eller periode. Resterende dage i den aktuelle løbetid for den igangværende måned eller periode for den gældende serviceaftale refunderes ikke. Nedgraderingen træder i kraft efter udløbet af den igangværende måned eller periode.

Opsigelse
Opsigelse af serviceaftalen skal ske skriftligt ved at sende en mail til GDPR-hotline via dette link. Husk at tilføje dit aftalenummer og den udleverede kode, så jeg kan verificere, at opsigelsen kommer fra rette vedkommende.

Opsigelsen har virkning med løbende måned + én måned. Det betyder, at du skal betale et opsigelsesgebyr svarende til prisen for én måned på det valgte aftaleniveau, uanset at du for eksempel opsiger aftalen den 12. i en måned.

Opsigelsesvarslet er altid løbende måned + én måned uanset dit valg af aftaleperiode.

Hvis du ikke opsiger aftalen skriftligt inden kl. 15.00 senest fem hverdage før den sidste hverdag i måneden, faktureres der automatisk forud for næste måned, en måned eller aftaleperiode ad gangen.

Resterende dage i en løbende aftale refunderes ikke ved opsigelse uanset dit valg af aftaleperiode.

Ændringer
Jeg forbeholder mig retten til 

  • at ændre i vilkårene for serviceaftalerne med 1 måneds varsel. Hvis du ikke ønsker at opretholde serviceaftalen med de ændrede aftalevilkår, kan du opsige aftalen skriftligt som anført ovenfor uden at skulle betale én måneds opsigelsesgebyr.
  • at ændre i leverancen i opadgående retning uden varsel. Du kan derfor opleve, at du får adgang til flere eller forbedrede ydelser uden merpris. Ændringer og virkningsdato meddeles betalende kunder via mail.
  • at ændre i leverancen i nedadgående retning med 30 dages varsel. Du kan derfor opleve at få adgang til færre eller ændrede ydelser. Hvis du ikke ønsker at opretholde serviceaftalen med de ændrede aftalevilkår, kan du opsige aftalen skriftligt som anført ovenfor uden at skulle betale én måneds opsigelsesgebyr.
  • at ændre prissætningen med 30 dages varsel eller de rabatsatser, der knytter sig til de enkelte servicetrin uden varsel, i både opadgående og nedadgående retning. Ændringer kan også ske som konkrete, kortvarige tilbud eller særtilbud til kunder med længere aftaleperioder. Hvis du ikke ønsker at opretholde serviceaftalen med de ændrede priser og rabatsatser, kan du opsige aftalen skriftligt som anført ovenfor uden at skulle betale én måneds opsigelsesgebyr.

Kontakt GDPR-hotline

Din genvej til den sikre side er kun et telefonopkald eller en mail herfra

Anders Kousgaard

akk@gdpr-hotline.dk

+45 6046 4377

Book online møde

Bjert Kirkevej 29, 6091 Bjert

Kontortid: man - fre 09.00-15.00

CVR: 4353 3258

15 + 14 =